Marketing neznamená pekný leták

Autor: Matej Istvan | 18.3.2016 o 21:44 | (upravené 10.5.2016 o 16:00) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  99x

Zdravím Vás, dnešný marketing nie je o tom urobiť pekný leták alebo vizitky, ale je o tom stať sa odborníkom v danom obore, ktorému sa venujeme. Nezáleží, či je to v offline alebo v online.

Áno ako najlepší typ marketingu je stať sa odborníkom vo vašom obore. Týmto spôsobom sa vhlbujete do problematiky z ktorej potom môžete veľa vyťažiť a stávate sa dôveryhodnou osobou, ku ktorej klienti prichádzajú lebo vie riešiť ich problémy, vie čo klienti potrebujú, prináša novinky, vzdeláva a prináša to najlepšie pre svojich klientov, ktorý sa na neho obracajú.

Týmto spôsobom prináša pridanú hodnotu. Ako príklad môžem uviesť tenisového trénera, ktorý môže celý život nahadzovať pár deťom loptičky a opakovať všetky tréningy dookola alebo ako druhá možnosť, urobí si jeden kurz potom druhý kurz, prečíta si literatúru, ide sa pozrieť na zahraničný spôsob trénovania, usporiada turnaje pre deti, mladých, dospelých, zavedie tenisovú ligu, vytvorí si internetovú stránku s eshopom tenisových produktov a služieb a takto si vybuduje tenisovú akadémiu, ktorá ho bude baviť a stane sa vlastne na začiatku spomínaným odborníkom v danom obore.

Tento druh marketingu môže ísť v synergii s marketingom zameraným na zákazníka. Naozaj je dôležité zistiť, kto je náš klient aby sme nestrieľali naslepo. Pomôcť nám môžu takzvané persóny, kde vlastne zistíme vek, príjem, demografické údaje, pohlavie, zvyky a podľa toho orientujeme naše aktivity. Pretože ak viem, že tenis napríklad hrávajú deti od 5 rokov až po 50tku, tak nebudem robiť ligu pre dôchodcov.

A kedže sa nachádzame v dobe internetu predstavím vám aj najlepší marketing v online svete, ktorý sa volá inbound marketing a jeho cieľom je dostať sa do povedomia cieľovej skupiny a nenásilným spôsobom ich premeniť na zákazníkov.

Hlavnými bodmi sú:

  • Obsahový marketing
  • Email marketing
  • Optimalizácia pre vyhľadávače 

V preklade vytvárať hodnotný obsah, vzdelávať, riešiť problém danej skupiny. Byť aktívny, tým správnym spôsobom na sociálnych sietiach. Urobiť si databázu a rozposielať iba hodnotné emaily a toto všetko optimalizovať pre najpoužívanejší vyhľadávač google.

Ako ukážka takéhoto marketingu je článok, ktorý sa volá Program ktorý sa dá robiť aj bez snehu, ktorý pripravil apartmán C12 pre svojich hostí, ktorí nevedeli, čo majú vymyslieť ako program, keď nieje dostatok snehu v Tatrách.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?